Реклама

Call Of Duty: World at War

| понеделник, 8 септември 2008 г.




Хората като цяло са странни същества – много често вярват повече на предубежденията си, отколкото на реалността. Примерите са многобройни – от филми, които гледаме, само защото в тях участва цяло съзвездие, през коли, които вярваме, че ще са невероятни само заради емблебата им, чак до Сара Джесика Паркър, която мислим, че е красива, защото... всъщност не знам защо. Ето заради това качество на хуманоидите Call of Duty: World at War беше посрещната хладно като поредния World War 2 shooter, въпреки че играта до момента изглежда страхотно.
Основната причина за подозренията на геймърите, че нещо няма да е както трябва, е разработчикът. За разлика от Call of Duty 4, новата част от поредицата не е дело на Infinity Ward, а на Treyarch, които досега са правили само конзолни версии на CoD (включително третата част на поредицата) и честно казано техните отрочета никога не са достигали до GOTY нивото на творенията на Infinity Ward. За наше успокоение обявиха, че този проект е в разработка от две години, докато предишните им игри са правени за по една.

Call of Duty 4 беше една от най-добре изглеждащите игри миналата година. Новата част е изградена върху същия енджин, в резултат на което експлозиите изглеждат невероятно. Тъй като действието сега се развива в Пасифика, от Treyarch са обърнали повече внимание на водата. Телата ще плуват, куршумите ще оставят следи в нея, а когато метнете граната, ще се получава експлозия от пръски. Като повечето модерни шуутъри, World at War ще ни предостави и възможността да разрушаваме част от околната среда, което ще позволи няколко нови тактики. Ако например ви заклещят в някоя къща, ще можете набързо да си направите задна вратичка и да си излезете.
Сингъл плейърът в Call of Duty предицата винаги е бил на ниво и не виждам причина това да не е така и в петото продължение. Този път ще бъде премахнат един от основните дразнители от предните части – няма да ви заливат талази от врагове през цялото време, докато напредвате през нивото. Също така си личи, че от Treyarch са поотваряли учебниците по история. Японците вече ще се крият по дърветата, ще залягат в гъсти храсталаци и ще се заравят частично в земята, чакайки перфектния момент да изскочат и да ви направят на нищо с катаната. Новост за безкръвната досега поредица ще бъдат и брутални сцени на насилие и мъчение.

И тук се намесва новото оръжие – огнехвърлячката. Не си и помисляйте за нещо като Pyro-то от Team Fortress 2, включващо тичане напред-назад и сеене на хаос. В Call of Duty 5 двете бутилки напалм казват своята тежка дума и когато ги наденете на гърба си, се превръщате в бавна бомба с крака. Разбира се, това се компенсира от бруталната сила на оръжието, което ще е единственият начин да сте сигурни, че не сте подминали някой дебнещ из храстите японец.
Всички части от поредицата имаха страхотен мултиплейър, като Call of Duty 4 направи голямо впечатление благодарение на ранк системата си. World at War ще използва същата система, като, разбира се, ще включва нови perk-ове. Най-интересната добавка обаче е кооперативката, за която фенове се молят от много време. Ще можете да играете с до четири човека онлайн и с един другар през LAN, като конзолните версии ще разполагат и със split screen вариант. Лигите ми потичат, само като се замисля за hardcore кооперативка с пуснат friendly fire. Друго нововъведение ще са управляемите машини. Реално погледнато те не са нови, тъй като United Offensive разширението ги добави към Call of Duty 1, но от Treyarch обещават много по-голяма мащабност. Ще видим.

Това превю всъщност трябваше да опише всичките новости, показани ни на E3. За съжаление, Activision решиха да се скатаят и единственото, което видяхме, беше кратко видео от кооперативката. Поради същата причина не мога да ви разкажа нищо за кампанията с руснаците в Германия... Едно нещо, което мога да ви кажа, е че Treyarch обявиха, че се борят да минат по успех Call of Duty 4. Съдейки от видяното дотук, може и да им се получи....