Реклама

The Agency

| понеделник, 8 септември 2008 г.




Може да ме наричате Moralless. Diego Moralless. Пия водка с тоник и лимон и не ми пука дали е shaken or stirred. И за щастие на ужасно много хора нямам license to kill а.к.а разрешително за убиване. Имам разшрешително за писане обаче (все още) и мисля да го употребя в този първи поглед върху един от най-новите проекти за MMORPG, а именно – The Agency.

Нека започнем от самото начало. През 2005 г. Sony обявиха, че купуват световно неизвестния разработчик FireAnt. Огнените мравки се оказаха бивши Microsoft-ски служители, работили по неосъщественото ММО Mythica. Внезапно те получиха неочаквана задача – да довършат придобитата от Monolith Matrix Online. Същевременно екипът, познат в момента като SOE Seattle, работеше и по собствен проект – The Agency.

Както и самото име донякъде показва, The Agency ще е екшън ориентирано, високоскоростно ММО, развиващо се в света на висшия шпионаж. Ако в паметта ви изникват спомени от Splinter Cell, ще е по-добре да ги изтриете, защото Агенцията няма да има почти нищо общо със Сам Фишър, изключвайки напрегнатите ситуации и екшъна.

FireAnt твърдят, че са взели решение да направят игра далеч от стандартните fantasy MMORPG-та, защото им е писнало повечето масови онлайн заглавия да приличат на клонинги, които са преживели пожар в лабораторията за клониране. Разработчиците обещават играта да се развива в познатия ни реален свят (или поне негово много близко копие). Основната й идея е да ни предостави възможността да се включим в шпионската игра, като за целта ще можем да избираме яки геройчета в стил "Bond. James Bond", които да въоръжим с яки смокинги на Армани, Версаче или някакви марки от пазара в Илиянци (въпрос на вкус), разни хай-тек джаджи, фешън спортни автомобили с разни екстри (и аз искам rocket launcher като екстра на моята колица, ама Бат Бойко не дава...). Предполага се, че Агенцията ще бъде як коктейл (някой каза ли водка с тоник?) от шпионските филми и сериали (Alias и т.н) и по-коравите и по-здраво бъхтещи екшъни в стила на Die Hard. Дали ви харесва, няма значение, защото в играта ще можете да се присъедините към 2 основни фракции. Първата – UNITE – е типичната Бондовска групировка, в която се подвизават разни добре облечени и гелосани агенти със скъпи таратайки, костюми от последната седмица на модата в Париж и изобщо много "CooL" външен вид. Другата асоциация на волнонаемните шпиони е ParaGON. Агентите там притежават: бели потници, черни намачкани панталони, яки мускули и реплики, арсенал от тежки оръжия. Те не се лигавят, а спазват простото правило "Първо стреляй и никога не задавай НИКАКВИ въпроси!" Предполага се, че шеф на ParaGON е Брус Уилис, а негов заместник е работещият под прикритието на губернатор на Калифорния Арнолд Шварценегер.
Аз също съм на мнение, че тези две възможности покриват целия диапазон от стилове на игра, поне що се отнася до шпионски екшън.

Огнените мравки обещават, че в играта освен неподправения екшън, ще има и много хумор и напълно ще бъде елиминирано избиването на улични пласьори(известни в други игри като: а) вълци; б) плъхове; в) други същества, които трябва да изтребите, за да вдигнете поне 35 ниво. В Агенцията ще стартираме от средата на напрегната шпионска мисия и ще се наложи да се впуснем в битки от самото начало. Разбира се, че няма да започваме като шефове на агенцията, а по-скоро като агенти с ниско ниво на достъп в една от двете организации. Колегите, които са имали възможност да разгледат играта по-подробно казват, че след няколко успешно изпълнени мисии ще придобиваме правото да започнем създадаването на собствена агенция. Ясно е, че тази агенция ще е част от някоя от големите фракции, но пък ще можем да създаваме или наемаме наши оперативни NPC работници. Тези екипи от NPC шпиони ще бъдат и нещо като крафтинг системата в играта, а и още. Те ще събират информация, ще строят нови коли, ще правят подобрения по оръжията и като цяло ще вършат цялата черна работа, докато ние пием коктейли или играем покер в казиното. Тези NPC-та ще работят по задачите си дори ако на нас ни писне да играем за днес и излезем с приятели да пием бира (или недай си Боже се налага да идем на работа). SOE Seattle обещават, че точно те ще придават допълнителна интерактивност на играта. Как? Ето как. Представете си, че това е поредният дълъг и скучен ден в офиса, вече сте направили 23 справки и 7 екселски таблици, написали сте 4 оферти и 2 договора и ви е дошло до гуша. В този момент получавате смс на телефона си, който гласи: "Агент "попълни име", спортната супер дупер кола е готова и ще е на разположение в момента, в който се логнете в играта." И така, денят вече придобива друг смисъл, защото знаете, че ще можете да взривите онази сграда, която проучвате от известно време. За такава интерактивност си говорим. Не знам как ще бъде осъществено мероприятието, но идеята си струва. Изобщо от SEO Seattle обещават подобни неща доста често в играта. Примерът, който дадоха разработчиците. е следния: изпращате един от NPC отдела да разузнава определено място, но лошите момчета го залавят. След известно време похитителите ви уведомяват чрез смс, че държат въпросният оперативен работник в плен и искат 1 милион пари откуп. Тук вие ще вземете решение като върнете смс, примерно изпращайки "1", което ще значи "Ще платя откупа." или пък "2" – "Не преговарям с терористи и ей са идвам с гранати да ви разкатая!!!" Отговор "2" вероятно ще означава смърт за вашето NPC, но решението си е ваше.

Като всяко уважаващо себе си ММО, и The Agency ще предлага основно два варианта на действие. Да сте шпионин-единак, който сам се справя с всички мисии и куестове, или пък да играете заедно с приятели и да обедините усилията си в името на общата цел. Вторият вариант много по-често се оказва по-добър Освен това добрите отношения с други агенти ще ви позволят да разменяте NPC-та. Да кажем, че вие имате най-добрия механик, който може да построи яка бричка за 6 дни, а вашият приятел има най-добрия шпионин. Естествено, че правите трампата – вие печелите сателитни снимки на терена за следващата мисия, а приятелят ви получава нова кола. В крайна сметка можем да си направим извода, че NPC шпионите ще имат голяма роля в цялата игра.

Ще има и PvP!!! Да, навярно много от вас са отегчени до безкрай от куестове, рейдове и убиване на босове заедно с още 24 подобни на вас индивида. Аз също изпитвам подобни чувства. Далеч по-забавно ми е да смазвам разни келеши из Battlegrounds или арените. Та вестта за PvP в The Agency ме зарадва доста. А и какво ще бъде онлайн шутър без стрелба срещу други хора? Въпреки всичко разработчиците не извадиха достатъчно информация за PvP битките. Споменаха само, че ще създадат специални зони, в които ще могат да се разиграват отборни пуцаници в различни режими, подобни на Counter Strike и Team Fortress.

Отделно от всичко това в The Agency ще има множество мини игри. Примерно състезания с коли, надпревари по точна стрелба или пък неизменното казино, в което ще можете да предизвикате приятели в игра на покер или просто да разпуснете пред рулетката. Абе, всякакви шпионски гъзарийки.

Графично играта е издържана като цветен анимационен филм, което й придава своеобразна атмосфера. До момента не мисля, че някой може да има претенции към тази част от The Agency. А и можем спокойно да предположим, че няма да видим съществени промени в крайния продукт.