Реклама

Midnight Club: LA

| понеделник, 8 септември 2008 г.



През последните години поредицата Midnight Club успя да спечели доста верни фенове. Може би успехът на рейсинг играта на Rockstar Games се дължи донякъде на уникалното им чувство са смесване на най-популярните елементи от даден жанр. Както сигурно знаете, става дума за аркадно управление и нелегални улични гонки в отворени градове. Дали Midnight Club: LA ще постигне успеха на предишните части или вече времето на този тип заглавия е отминало?
Четвъртата част от поредицата ще предложи на играчите изцяло ново некст-джен изживяване, съпътствано от преобразена графика, много нови коли, донякъде променен стил на каране, нови зони и по-голяма карта - абе изобщо, една голяма количествена и качествена крачка напред. Разработчиците обещават, че в тази част геймърите да могат да карат в доста реалистично пресъздаден Лос Анджелис. Градът няма да бъде точно едно към едно с оригинала, тъй като все пак си говорим за аркадна игра, а не за симулатор, но все пак най-важните забележителности, като Къщата на Блуса или пък Сънсет Булевард, ще присъстват в играта и ще бъдат изпипани до съвършенство, така че феновете да останат доволни. Друго, за което се говори, е че този път играта ще предлага много по-големи площи, в които играчът да се развихри – до три пъти повече пространство от всичките зони в Midnight Club 3: DUB Edition.
На игралния екран и този път ще присъства миникарта, на която са изложени всички състезания или по-важни обекти, като нещата са изпипани дотам, че ще може да разглеждате и 3D модел на заобикалящите ви сгради, подобно на функцията на Google Maps. Още по-интересна звучи смяната на ден с нощ, която със сигурност ще се хареса на повечето фенове и ще разнообрази допълнително геймплея. Тя, както и променливите метеорологични условия в играта, ще бъдат подкрепени от солидна доза визуални ефекти. Самите коли също ще бъдат много детайлни. Например моделът на Mitsubishi – 3000 GT, представен в демонстрация на играта, се състои от над 100 000 полигона.
За щастие усилията на разработчиците не са отишли само в графичното оформление, ами и в геймплея. Както всички добре знаем,Midnight Club поредицата се слави с аркадния си характер, примесен с лека доза реализъм. Това се очаква да направи и новата част адски динамична, бърза, напрегната и изпълнена с екшън. Колите ще са бързи и ще достигат максималната си скорост за отрицателно време, така че светкавичните реакции на играча ще бъдат особено важни. Близки изпреварвания, блъскане на опонентите, дрифтване – това са само част от нещата, които ще ви се наложи да правите, ако искате да сте номер 1. Може да се каже, че духът на играта прилича на този на нашумялата напоследък рейсинг игра на Codemasters GRID. Отделено е същото внимание към ъглите на камерите, действието и разрушенията. В MC: LA всяко поднасяне на колата ще бъде съпроводено от леко изместване на камерата отстрани, за да видите как дрифтвате, а използването на nitrous ще приближава леко камерата към задницата ви, създавайки усещане за невероятно ускорение. За първи път ще бъде включена и кокпит гледна точка.

А като стана дума за скорост и екшън, този път няма да останете безнаказани, когато се забиете в мантинелата или пък в някой стълб – ще има damage модел с по-сериозен ефект върху геймплея. Като цяло той ще остане предимно козметичен и няма да води до пълно потрошаване на колата ви, за разлика от NFS: ProStreet или GRID, но ще има известно влияние върху представянето й. След всяко състезание ще имате възможност да я поправите сами или просто цъкнете на quick-fix, слагайки всички нужни елементи, без те да бъдат боядисани в цвета на колата.
От режимите на игра до момента са известни само два. Става дума за 1 vs. 1 режим на състезание по улиците срещу произволен опонент или аркаден режим, в който ще трябва да се състезавате с още 5 коли. Разработчиците изтъкват опростеният до минимум HUD – нещо, което приветствам, тъй като лично аз ненавиждам претрупаните светещи екрани, изпълнени с оборотомери, скоростомери, карти, компаси и още хиляди други статистики, които повече отвличат вниманието, отколкото помагат. Ще има и известна промяна в начина, по който се напредва в играта. Вече ще използвате парите и натрупаните точки репутация по време на дадено състезание за купуването на нови части, отключването на писти, придобиването на нови коли и т.н. За да продължите напред, няма да е наложително да минете дадено състезание, просто ще трябва да сте събрали нужния брой точки, които се дават дори и при завършването ви на по-задна позиция. Е, разбира се, най-добре е, когато сте първи, защото тогава най-лесно и бързо ще съберете нужните точки.

Ами толкова за Midnight Club: Los Angeles за момента. Играта звучи доста обещаващо и определено се оформя като подобаваща еволюция на поредицата.