Реклама

Dragon Age: Origin

| понеделник, 8 септември 2008 г.




Не вярвам да има човек с геймърски претенции, който никога да не е чувал за BioWare (изключвам Counter Strike играчите, на тях им е простено). Знам, че по-възрастните от вас са играли и Baldur's Gate, и Neverwinter Nights, а по-младите са разтривали Knights of the Old Republic и Mass Effect и са се олицетворявали с един или друг персонаж. Каквото и да кажем за BioWare, ще е малко. Компанията, създадена от двама студенти по медицина, които имат идеи далеч надхвърлящи рамките на ортопедията, гастроентерологията или педиатрията. Може би единствената медицинска дисциплина, която се доближава до богатството на хрумвания, сложността на персонажите, дълбочината на историите и прецизността в изпълнението в игрите на BioWare е мозъчната хирургия. Въпреки цялото богатство под формата на игри, което се изсипа в ръцете на геймърите от хазната им, в последните няколко години масата от PC фенове започнаха да роптаят срещу политиката на компанията. Защо? Защото излязоха няколко игри, предназначени предимно за конзоли, а старите очукани щайги трябваше да се задоволяват с остатъците от пира на Xbox и Xbox 360.

Но настъпи друго време. Време е всички ние от старата школа да изритаме младите последователи на компютърния гейминг на улиците и да развеем знамета на победата, защото идва Dragon Age: Origins – новото заглавие на компанията, което ще бъде PC ексклузив! (бел. ред. – Поне временно, BioWare обявиха, че планират и конзолни версии на играта)

Да, знам, че звуча твърде надъхано, но ви уверявам, че това не е последствие от масирана PR и hype making кампания (която просто още не е започнала). Надъхан съм, защото това е първото RPG в последните 6 години, което BioWare ще пуснат най-напред за компютри, а това за мен значи много. Разбира се, аз седнах и се разрових яко из старите, прашасали книги, из необятното интернет пространство и намерих неща, които просто напомпаха надъхвацията до краен предел, така че сега приличам на балон. Балоните настрана, ето какви са последните факти, свързани с Dragon Age: Origins.

Героите

Основните персонажи тук ще бъдат много. Много, много. Като всеки от тях ще си има някаква история, някакво минало, което ще влияе на цялата игра. Можете да забравите за героите, страдащи от тежки форми на амнезия, за странниците в странна страна, които по неволя трябва да спасяват света, или за бедните фермери, които просто тръгват и помитат всичко по пътя си "в името на краля" (дано гориш в Ада, Уве!!!). За да започнете играта, ще трябва да изберете като какъв. Най-често срещаният пример, на който попадах, е този: вие обичате да играете джудже и да разчленявате противниците с брадва, два пъти по-голяма от вас, или да ги смазвате с боен чук – няма проблем. Ще можете да си изберете джудже, НО ще има няколко вида истории на джуджетата. Ако предпочитате, ще изберете джудже благородник, но това ще ви доведе до стартиране в двореца и ще ви принуди да се запознаете с всички дворцови интриги, заговори и други драми. И не само това – първоначалният избор ще влияе и на развитието на цялата игра. Ако решите, можете да изберете най-обикновено джудже-миньор. Тогава ще трябва да се разправяте с разните му там миньорски неща, да си изградите репутация в подземния джуджешки свят и това също ще окаже влияние на цялостното ви представяне. Изобщо, както и каквото ви допада. Също така всяка история ще си има и нещо като собствен злодей. Не главният в играта, но доста силен и определено имащ нещо лично против вас. След като изпълните основните куестове от storyline-а си, ще навлезете в "световния" проблем (разбирай в основната част на играта, в която попадат всички, след като минат през собствената си история), но извъртян и променен според вашата история.
Ще видим нещо като multiple startings, заедно със стандартното multiple endings.
От BioWare обещават, че няма да има как да не намерите своя клас в тази игра. Момчетата са се постарали да направят изследване на всички възможни класове в RPG заглавията изобщо и да утвърдят няколко архикласа, които се играят най-много. Ако сте като мен и най-често играете стрелец, арчър или рейнджър – тук също ще намерите такъв. Варварин берсеркър – be my guest. Паладин в бляскава броня? Страховит войн от Юга? Каквото си пожелаете, дами и господа, каквото си пожелаете. Или поне така ни обещават.
В играта ще присъстват трите стандартни основни класа – магьосник, воин и роуг, като след известен левълинг ще се отварят по няколко подкласа, а след това по още няколко подкласа на подкласовете и ОЩЕ по няколко на по-високите нива. Добрата новина тук е, че ще е възможен мултикласинг. Ако решите да сте яко добиче с тежка броня (fighter), но пък искате да имате различни магически способности (лекуващи заклинания е доста подходящо), няма да имате проблем. Просто ще трябва да отделите малко точки и да ги похарчите за магии. Ако някога сте играли Neverwinter Nights или Baldur's Gate, знаете, че там има толкова много умения, че всеки нов клас, който изпробвате, ви отнема около 1 изиграване на играта, за да го разучите. Аз лично не мисля, че някой ще остане недоволен от толкова много възможности за избор. По скоро смятам, че ще има известно недоволство срещу това, че не е особено ясно кое умение точно да се избере.

Изборът е ваш!

Водещите дизайнери на играта казват, че изборът в Dragon Age: Origins ще е сред основните неща. Вие ще сте водеща фигура в Света. Героят или Антигероят в зависимост от това как играете, но всичко ще е много по-естествено. Да, основната задача ще е да се спаси светът на играта, но как ще изглежда този свят, след като приключите, ще зависи изцяло от вас и от изборите, които правите. Твърди се, че буквално ще трябва да решаваме съдбите на цели нации или раси, например кой ще стане крал. Изобщо, обещават ни дилемите, които ще имаме, да са сериозни, тежки и понякога ужасни. От BioWare обаче искат всичко да е ясно – ако направя това, ще се случи ето това – и казват, че решенията ще са тежки, а често и шокиращи.


Битки, Битки, Битки...

В едно от интервютата относно играта главният дизайнер сподели, че битките ще бъдат истински. И за да постигнат по-голям реализъм, той организирал екипа си, снабдили се с мечове, брадви, щитове и всякаква друга необходима екипировка и отишли на паркинга пред местния Mall. Качили камерата на втория етаж, за да се доближава максимално до тази в играта, и започнало якото меле. Събрали и тълпа зяпачи естествено, не всеки ден се случва група възрастни мъже да си организират масаки с хладно оръжие пред супермаркета. С тълпата въодушевени фенове обаче дошла и охраната и по думите на очевидци, ги "ескортирала" извън частната собственост на Mall-a. Все пак момчетата успели да съберат достатъчно материал, за да построят реални битки с реални и физически възможни движения. Освен забавния и полезен метод за пресъздаване на реални движения обаче, от BioWare са се постарали битките да са в пълен синхрон със средата и противника. Освен това стана ясно, че поне за момента ще водите група от 4 NPC-та, което обяснява и частта със синхрона. Битките ще са в реално време, но с възможност за паузиране и задаване на различни команди на вашите спътници, което да подсили тактическия дух на играта. Изобщо целта в създаването на битките е една – да изглеждат като истински битки, а не просто да виждате фигурки, замахващи с мечове (преминаващи през текстурите и полигоните на противника). До момента всичко изглежда повече от добре и определено се вижда типичното за BioWare внимание към детайла.

Разни

Същото внимание към дребните подробности се забелязва и на много други места. В разговорите с NPC персонажите например. Dragon Age: Origins ще използва модифицирана Mass Effect система за разговори, която ще позволи всички NPC да изглеждат живи и истински, а не просто да отварят усти като фолкпевица на концерт.

Говори се, че изкуственият интелект на NPC персонажите и враговете съответно ще е на много високо ниво, като те ще реагират не само на преки заплахи, а и според линията на поведение, която приемете. От компанията гарантират, че няма да имате фанатични последователи, които изпълняват всяка ваша заповед (дори и да им заповядате да взривят детска градина). Всички NPC-та, включително спътниците ви, ще имат собствено мнение по повечето въпроси и ако не харесват вашата позиция, ви чакат проблеми.

BioWare обещават озвучаването също да е на високо ниво и като доказателство ще приложа една реплика "The voice actors are going to be busy, that's for sure" или на родния ни език – "Озвучителите ще са заети, това е сигурно."


Финални думи

На финала ще посоча с големия си показалец още нещо. Dragon Age: Origins изглежда ще поднесе и много изненади. Стигнах до този извод, след като прочетох едно изказване на Скот Григ, най-стария служител на фирмата и водещ дизайнер. Той споделя, че да работиш в светове като тези на Dungeons & Dragons и Star Wars е истинско удоволствие, но последната дума все пак имат притежателите на тези франчайзи. Това е рефлектирало върху някои небалансирани идеи, които BioWare са имали, но не са успели да реализират. Всички тях най-вероятно ще видим вкарани в действие в Dragon Age: Origins, което само кара ръцете да ме засърбят в очакване да се докопам до играта.

Материалът стана твърде дълъг за превю и няма да ви тормозя с някакви пространни заключения. Само ще се извиня, че статията може да ви се стори малко объркна, но все пак надъхвацията си казва думата.